MULAKAN DENGAN

MULAKAN DENGAN

klik disini

Translate

Google Translate
Arabic Korean Japanese Chinese Simplified Russian Portuguese English French German Spain Italian Dutch

INGIN MEMANCING DI LAUT CINA SELATAN

Ahad, 27 September 2009

KERAJAAN NEGERI SELANGOR JANGAN AIBKAN KAKITANGAN KERAJAAN


Terkini, Dewan Pemuda PAS pusat memberi amaran kerajaan negeri Selangor pimpinan Pakatan Rakyat "boleh tumbang seandainya kakitangan awam terus diaibkan dan mereka mula membenci pemerintah" berikutan tatacara Jawatankuasa Pilihan Khas Mengenai Keupayaan, Kebertanggungjawaban dan Ketelusan Dewan Undangan Negeri Selangor(Selcat).

1) Nasrudin Hassan Tantawi, Ketua Dewan Pemuda PAS mengingatkan kerajaan negeri pimpinan Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim agar jangan mengulangi kesilapan Datuk Seri Dr. Mohamad Khir Toyo yang menghadiahkan penyapu kepada pihak berkuasa tempatan dua tahun lalu.

"Kita perlu mengambil pengajaran daripada tindakan Khir Toyo yang membawa penyapu dan menghadiahkan kepada pegawai kanan kerajaan (pada November 2007, lima bulan sebelum pilihan raya umum)... membawa kepada kerajaan negeri dijatuhkan, dibenci kakitangan kerajaan negeri," kata Nasrudin.

Nasrudin memberitahu, sekiranya pegawai-pegawai kerajaan negeri merasakan mereka diaibkan dengan sesi soal siasat secara terbuka dan tidak mengikut kesusilaan, ia boleh menyebabkan perasaan membenci terhadap kerajaan negeri.

2) "Apa yang ditegur oleh Datuk Hasan ada kewajarannya,"Bla-bla-bla...kata beliau.

Sebelum 1 Syawal lalu, Pegawai Daerah Klang, Bakhtiar Hussin, menyifatkan Selcat tidak mencerminkan proses siasatan sebenar kerana lebih menjurus kepada serangan peribadi selain menjejaskan imej serta kredibiliti diri beliau sebagai penjawat awam.
Beliau adalah antara sembilan Pegawai Daerah di Selangor yang dipanggil memberi keterangan pada 9 September lalu. Bakhtiar mendakwa siasatan yang diketuai oleh Speaker Dewan Undangan Negeri, Teng Chang Khim itu dilakukan dalam suasana tegang dan tidak berhemah.

komen

Kakitangan Awam adalah mata dan telinga sesebuah pentadbiran, rahsia sesebuah kerajaan ada pada kakitangan Awam tersebut. Kerajaan yang memerintah harus menghormati kakitangan yang dilantik oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Awam dan Jabatan Perkhidmatan Awam. Kakitangan Awam juga adalah penyumbang yang tidak boleh dipandang remeh jatuh bangunnya sesuatu pemerintah. Awas jangan bagi kakitangan Awam marah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan