MULAKAN DENGAN

MULAKAN DENGAN

klik disini

Translate

Google Translate
Arabic Korean Japanese Chinese Simplified Russian Portuguese English French German Spain Italian Dutch

INGIN MEMANCING DI LAUT CINA SELATAN

Ahad, 23 Ogos 2009

KURMA ATAU TAMAR KHASIAT DAN KEBERKESANANNYA



Ramadan datang lagi, buah kurma atau tamar menjadi pilihan umat Islam di seluruh dunia sebagai juadah berbuka puasa. Populariti kurma atau tamar mengatasi hidangan lain ketika berbuka puasa. Buah kurma atau tamar menjadi makanan utama Nabi Muhammad S.A.W yang diteladani umat islam zaman berzaman.

Kelebihan buah kurma, Ia untuk diet, malah kandungan zatnya dapat membantu dalam perubatan.

Mempunyai tenaga yang lebih dan estringen pada masalah usus kronik. Ia juga dapat digunakan dalam masalah sakit kerongkong, masalah sembelit dan demam, juga dikatakan penawar mujarab dalam perubatan tradisional untuk mengatasi masalah insomnia, selain mempunyai berbagai kasiat. Kurma atau Tamar sesuai untuk Kaum ibu khasnya yang mengandung. Mengurangkan tumpahan darah , menguatkan rahim. Kurma tau Tamar juga meredakan tekanan darah tinggi. Banyak lagi sakit-sakit yang mujarab dengan memakan kurma atau tamar ini seperti melancarkan perjalanan darah, menghindari barah, merawat buah pinggang, mencuci hati, mengurangkan pengaliran darah ketika lahir, Berperanan dalam pembentukan badan anak-anak. Pembentukan darah dan somsom.



SELAMAT BERPUSA KEPADA SEMUA UMAT ISLAM SELURUH DUNIA, PENGUNJUNG YANG BUDIMAN, PELAWAT SEBENTAR DI BLOG INI. SEMUGA AMALAN BERPUASA DITERIMA OLEH ALLAH YANG ESA.

AMIN…………………..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan