MULAKAN DENGAN

MULAKAN DENGAN

klik disini

Translate

Google Translate
Arabic Korean Japanese Chinese Simplified Russian Portuguese English French German Spain Italian Dutch

INGIN MEMANCING DI LAUT CINA SELATAN

Sabtu, 22 Ogos 2009

TIGA HARI LAGI, CARA BERKEMPEN DAN HARAPAN CALUN DAN PARTI


Sempena 1 Ramadan hari ini - Barisan Nasional (BN) dan PAS mengeluarkan amanat merayu agar pengundi memberikan sokongan kepada parti masing-masing pada Selasa ini pada pilihan raya kecil kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir.

Calon BN, Rohaizat Othman berkata, "Saya selaku anak tempatan Permatang Pauh, dengan penuh rendah diri, merayu kepada pengundi dan penduduk Permatang Pasir agar memberikan sokongan kepada Barisan Nasional pada 25 Ogos ini."

"Saya bertekad menggunakan ilmu dan pengalaman yang ada untuk mendahulukan rakyat Permatang Pasir dan mengutamakan pencapaian serta memberikan khidmat yang sebaik mungkin jika terpilih nanti," kata beliau dalam pesanan yang diedarkan kepada penduduk Permatang Pasir pagi ini.

Setiausaha Umno Permatang Pauh ini meminta pengundi kerusi DUN Permatang Pasir agar jangan melepaskan peluang "yang cuma sekali ini untuk menjadi anak emas kerajaan persekutuan."

"Marilah kita bersama-sama Barisan Nasional yang selama ini telah menjadi kerajaan yang bertanggungjawab menyediakan prasarana asas, tadika, sekolah, balai raya, surau, masjid, kolej, maktab, pasar, agensi-agensi kerajaan, kilang yang memberikan pekerja dengan suasana aman serta harmoni dalam kepelbagaian agama dan bangsa di Permatang Pasir yang bertuah," katanya.

PESANAN NIK AZIZ

Dalam pada itu, Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat pula mahu pengundi Permatang Pasir mengekalkan kerusi yang dimenangi PAS ini dengan majoriti lebih besar.

"Apa yang ada hanya satu sahaja iaitu mengekalkan kerusi yang sudah dikuasai oleh Pakatan dan dapatkan sebanyak mungkin kerusi-kerusi tambahan dari Umno-BN jika berlaku lagi pilihan raya kecil.

"Ini adalah langkah persiapan untuk mengambil alih kerusi, kemudi di Putrajaya tidak lama lagi. Hanya melalui cara ini sahaja Malaysia akan memperkukuhkan sistem dua parti yang boleh menyemak institusi kehakiman, pelaksanaan “rule of law” dan perjalanan demokrasi. "Melalui laluan baru inilah, Malaysia akan menjalani proses tajdid, transformasi dan reformasinya yang sebenar. Insya-Allah, ini akan berlaku tidak lama lagi," kata beliau dalam teks pesanan yang diperoleh petang tadi.

Nik Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan menambah, melihatkan trend sokongan bukan Islam kepada calon PAS dan Pakatan Rakyat khususnya di Parlimen Permatang Pauh yang telah memenangkan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan di Parlimen Bukit Gantang yang telah membawa kemenangan Datuk Seri Nizar Jamaludin baru empat lima bulan yang lalu, "Saya cukup mempunyai keyakinan."

"Mari kita sama-sama perbesarkan majoriti kita di DUN N11 (Permatang Pasir) ini agar menjadi kekal, tidak kurang dari 5,000 undi, sekurang-kurangnya untuk ujian pada 25 Ogos 2009.

"Tinggalkan Umno dengan syurga politik wangnya. Mari kita terus istiqamah untuk tetap berada di tengah-tengah gelora kesedaran rakyat demi menafikan Umno-BN yang sudah laih dan kehilangan stamina mulai sekarang," katanya.

Beliau juga meminta agar digunakan kesempatan pilihan raya kecil kali ini dengan penuh cermat.

"Walaupun kita berpuasa dan kemungkinan kita boleh jadi letih tetapi tidakkah Peperangan Badar yang berlaku dalam bulan Ramadan itu pernah membawa kemenangan yang besar?

"Tiada perbuatan yang lebih mulia pada hari mengundi di bulan Ramadan pada kali ini melainkan memangkah parti yang boleh membela maaruf dan kebaikan; sekali gus menolak kemungkaran, rasuah, kezaliman dan ketidakadilan," katanya lagi.

Petikan dari mstar

KOMEN.

SESUNGGUHNYA ALLAH TIDAK MENCABUT ILMU DENGAN MENCABUTNYA SERTA MERTA DARI HAMBANYA TETAPI DIA MENCABUTNYA DENGAN MEMATIKAN ULAMA SEHINGGA TIADA LAGI ULAMA, MANUSIA MENGAMBIL ORANG BODOH(JAHIL AGAMA) MENJADI PEMIMPIN , LALU DITANYA KEPADA MEREKA , MEREKA MEMBERI FATWA TANPA ILMU , LALU MEREKA SESAT DAN MENYESATKAN ORANG LAIN.(BUKHARI)

3 ulasan:

  1. knp sibuk bercakap soal demokrasi pula nik aziz??
    ke mana hilangnya Hudud dan negara Islam?
    Sudah tukar ka?
    atau sudah jadi proksi Anwar?

    BalasPadam
  2. Salam Ramadhan AAG,

    Kenapa kita tak bersua muka di gurun Permatang Pasir ? Hang pi mana ?

    Sama-sama kita lihat akan kebenarannya....InsyaAllah BN akan dipilih oleh orang Melayu di Permatang Pasir.

    BalasPadam
  3. INSYAALLAH SEMUA ADALAH KEHENDAKNYA KITA HANYA BERUSAHA

    BalasPadam