MULAKAN DENGAN

MULAKAN DENGAN

klik disini

Translate

Google Translate
Arabic Korean Japanese Chinese Simplified Russian Portuguese English French German Spain Italian Dutch

INGIN MEMANCING DI LAUT CINA SELATAN

Rabu, 26 Ogos 2009

KARTIKA SARI DEWI TETAP MENUNGGU HUKUMAN, TIDAK AKAN MEMBUAT RAYUAN


Kartika tetap tunggu hukuman sebat, tidak mahu kemuka rayuan

SUNGAI SIPUT: Kartika Sari Dewi Shukarno tetap dengan keputusannya tidak mahu mengemukakan rayuan dan nekad menunggu pelaksanaan hukuman sebat kerana meminum arak dijalankan terhadap dirinya menjelang Aidilfitri ini.

Kartika Sari Dewi, 32, berkata beliau akan menunggu keputusan secara hitam putih daripada Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) berhubung kedudukannya berikutan penangguhan hukuman itu bagi menghormati bulan Ramadan.

"Mereka (JAIP) kata selepas Ramadan, takkan saya mengatasi tindakan mereka. Biar JAIP mengeluarkan dan membuat keputusan hitam putih. Saya tetap macam ini, dengan keputusan saya dan tunggu keputusan JAIP. Ini keputusan saya. Saya beri masa kepada JAIP (untuk melaksanakan hukuman sebat), selepas Ramadan ini kita lihat macam mana," katanya ibu kepada dua anak kepada pemberita ketika ditemui di rumahnya di sini hari ini.

KOMEN

Syabas Kartika Sari Dewi, Keinsafan, kesedaran di doakan kepadamu, Hudud bermula dari mu, biarlah rakyat Malaysia membahaskannya, Disinilah peranan cerdik pandai Agama Islam memutuskannya. Walaupun hukuman sebat tidak setepat hukum hudud, tetapi kamulah permulaan, siapa mahukan hukum hudud dan siapa yang menolak hukum hudud rakyat malaysia khasnya umat Islam dapat melihat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan