MULAKAN DENGAN

MULAKAN DENGAN

klik disini

Translate

Google Translate
Arabic Korean Japanese Chinese Simplified Russian Portuguese English French German Spain Italian Dutch

INGIN MEMANCING DI LAUT CINA SELATAN

Rabu, 16 September 2009

PEMIMPIN MELAYU YANG SELALU MENGATAKAN ORANG MELAYU MENYUSAHKAN MEREKA, APA HAL DENGAN TUNTUTAN INI



ISU 1

ADAKAH PEMIMPIN MELAYU YANG BONGKAK DAN SOMBONG PADA ORANG MELAYU AKAN TUNDUK PADA DESAKKAN INI

Oleh kerana ‘orang slipper’ telah di gantung kerahlian, Umno juga mesti ambil tindakan tatatertib keatas mantan Perdana Menteri, DS Dr Mahathir Mohammad.

Ahli MIC masih ingat kenyataan Mahathir dua hari sebelum pilihanraya 2008 bila mana beliau mengecam presiden parti tidak berbuat apa-apa untuk kebaikan komuniti India.

Ketua pemuda MIC T. Mohan kini mahukan Umno mengambil tindakan tatatertib keatas mantan perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad lantaran wakil Pahang yang membuat kenyataan memperolok-olokan Dr Mahathir telah dihukum gantung.

Mohan berkata beliau dan parti tidak menyetujui cadangan ‘mengalungkan slipper’ oleh Peter Sugumaran, wakil cawangan MIC Paya Besar , Pahang
.

Petikan dari Alhusseyn

Komen.

Sekali lagi orang melayu akan menjadi bodoh, tetapi kalau melayu sama melayu akulah heronya.


ISU 2

Bekas Menteri KewanganTun Daim Zainuddin berkata 80 peratus dari golongan muda tidak menyokong Barisan nasional., bukan sahaja golongan muda yang menentang kerajaan, malah kira-kira sejuta dari tiga juta ahli Umno juga tidak mengundi parti itu. Menurut beliau, ramai ahli Umno yang hilang keyakinan kepada parti itu dan para pemimpinnya. "Politik wang rasuah adalah masalah terbesar yang dihadapi oleh parti itu," katanya. Banyak lagi faktor yang menpengaruhi golongan itu membenci umno katanya.
Moh la kita pakat ramai tolak parti perkauman sempit dan yang hampir karam ini dan jom ramai ramai sokong Pakatan Rakyat for all.

Petikan dari Harakah

KOMEN

Apa yang dikatakan oleh Tun Daim memang betul UMNO sekarang melihat rakyat sebagai satu masalah bila mereka dalam keadaan senang lenang ,tetapi berdamping dengan rakyat bila mereka rasa nak susah. Kali pertama rakyat bodoh, kali kedua rakyat terbuka mata dan sehinggalah rakyat mula marah. Akhirnya PAS FOR ALL



Tiada ulasan:

Catat Ulasan