MULAKAN DENGAN

MULAKAN DENGAN

klik disini

Translate

Google Translate
Arabic Korean Japanese Chinese Simplified Russian Portuguese English French German Spain Italian Dutch

INGIN MEMANCING DI LAUT CINA SELATAN

Ahad, 4 Oktober 2009

ORANG KEADILAN DISABAH NAK LOMPAT PULA, KALAU TIDAK ADA ANGIN POKOK TAKKAN BERGOYANG


Presiden Parti Bersatu Sabah (PBS) Datuk Joseph Pairin Kitingan menafikan bahawa beliau akan mempelawa adiknya Datuk Dr Jeffrey Kitingan, naib presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), supaya kembali semula ke PBS.

"Dia kini bersama parti politik lain dan bukan dengan Barisan Nasional (BN). Adalah jelas di mana dia mahu berada.

"Oleh itu, saya fikir tidak ada sesiapa boleh memujuk sesiapa pun untuk menyertai mana-mana parti yang mereka tidak mahu sertai," katanya kepada pemberita pada majlis rumah terbuka Aidilfitri PBS di sini pada Ahad.

"Jadi, bagi kami, ini tidak lagi menjadi isu spekulasi kerana kami semua tahu di mana dia (Jeffrey) berada sekarang dan di mana dia mahu berada," katanya ketika ditanya pendirian PBS dalam hal tersebut.

Pairin, yang juga Timbalan Ketua Menteri Sabah, berkata jika Jeffrey ingin kembali semula ke PBS, dia perlu mengemukakan permohonan dan perlu melalui saringan sama seperti semua pemohon baru.

-- BERNAMA

KOMEN

Jeffrey harus mengatakan dengan benar nak lompat ke tak nak. Kalau rindukan yang lama ayuh cepat bertindak rakyat tidak tertunggu tunggu, bagitu juga di Selangor jangan biarkan hasrat hati menanah nanti kecewa. Luahkan dengan benar, kalau nak lompat biar awal-awal, rakyat tidak tertanya-tanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan