MULAKAN DENGAN

MULAKAN DENGAN

klik disini

Translate

Google Translate
Arabic Korean Japanese Chinese Simplified Russian Portuguese English French German Spain Italian Dutch

INGIN MEMANCING DI LAUT CINA SELATAN

Jumaat, 22 Mei 2009

ROMPIN FEST 2009 DATANG LAGI DIROMPIN






























Latihan Bola pantai untuk Acara Rompin FEST















Gerai Pameran dan Gerai Jualan sedang dipasang
















Kawasan Rompin Fest tahun 2009 yang dianggarkan lebih dari 20 ekar















Latihan sukan mempertahankan diri yang menjadi salah satu
acara pertandingan dalam Rompin FEST 2009








Kali ini rasanya ingin berihat untuk membincangkan tentang isu isu semasa. Cerita kali ini hanya sekadar positifnya pelancungan. Sempena cuti sekolah saya ingin menjemput saudara-saudara yang menjenguk blog ini datanglah ke Rompin Pahang. Pada 29hb. Mei 2009 hingga 7hb. Jun 2009 Majlis Daerah Rompin dengan kerjasama swasta mana pun tak tau ( malas nak ambil tahu ) akan mengadakan ROMPIN FEST 2009. Acara yang terpapar di kain rentang iklan ialah “ Forum Perdana , Persembahan artis setiap malam, Pertandingan memancing,Pertandingan karaoke dan pertandingan sukan-sukan lain. Dari lawatan yang dibuat ROMPIN FEST 2009 kawasannya lebih besar. Mungkin acaranya lebih besar dari tahun tahun sebelum ini.

Tempat penginapan untuk anda yang ingin datang tidak perlu menginap di Hotel Besar-besar disyorkan anda boleh menginap di Chalet-chelat sekitar Hotel D’Serai Lanjut Golf Resort. Anda boleh menginap di PN Chalet di Kampung Jawa, Rompin disitu suasana Pantai berhampiran sawah padi sewanya agak murah chalet-chalet di Rompin. Sebuah chalet yang boleh diisi seramai 5 hingga 6 orang tidak melebihi RM100.00 semalam.

Jika anda ingin berhibur pada malam di Rompin FEST dan siangnya untuk ketenangan dan damai anda dinasihati bermalam di dalam Taman Negeri Rompin/Endau jaraknya tidak melebihi 40km dari Tapak Rompin Fest 2009. Nasihat saya jika anda ingin bermalam di Taman Negeri Rompin/Endau dan malamnya ingin melawat Rompin Fest. Berhubunglah dengan pengusaha chalet tersebut dan lapurlah kepada mereka pergerakan anda dan balik anda ke chalet. Lebih mudah gunakan kenderaan pengusaha tersebut jika ingin keluar malam untuk ke ROMPIN FEST 2009. Apa-apa pun yang ingin ke Rompin, Pahang untuk melihat Rompin Fest 2009. Saya ingin mengucapkan SELAMAT DATANG KE ROMPIN dan jangan lupa membawa balik udang galah Rompin sebagai ole-ole untuk keluarga yang ditinggalkan

Bagi anda yang ingin membeli udang galah Rompin, gred yang diletakan oleh penduduk Rompin dan tahap sedapnya rasa udang tersebut pertama Udang Galah Sungai Rompin, kedua Udang Galah Sungai Pontian dan ketiga Udang Galah Sungai Endau. Yang pasti dari kefahaman saya udang galah sungai Endau mudah patah tengkok dan rasanya tidak semanis undang galah Sungai Rompin. Apa apa pun tepuk dada Tanya selera.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan