MULAKAN DENGAN

MULAKAN DENGAN

klik disini

Translate

Google Translate
Arabic Korean Japanese Chinese Simplified Russian Portuguese English French German Spain Italian Dutch

INGIN MEMANCING DI LAUT CINA SELATAN

Rabu, 28 Januari 2009

UMNO PERLU BERUBAH, KEMBALI KEYAKINAN ORANG MELAYU - Sinar harian edisi Pahang











YB. Kapten (B) Haji Mohd. Johari bin Hussain

Ahli Dewan Undangan Negeri Kawasan Tioman.











YBHG. Datuk Abdul Rahim bin Ibrahim

Presiden Kelab Veteran Pejuang Kemerdekaan Parlimen Rompin.











Sebelum kita memperkatakan tajuk diatas, mari kita renungi dua pendapat dari gulungan veteran UMNO Parlimen Rompin dan seorang Wakil Rakyat baru, Kali pertama menjadi wakil rakyat pada PRU 12 , ketika menjadi wakil rakyat baru 8 bulan menjadi ahli UMNO.



Petikan pertama dari Sinar harian edisi Pahang yang diungkapkan oleh Dato' Rahim berbunyi " Rakyat hari ini sudah bijak menilai dan memilih pemimpin yang komited kepada rakyat, bukan pemimpin yang mementingkn kroni dan kepentingan mereka sendiri semata-mata."

Petikan kedua dari ADUN Tioman Mohd. Johari bin Hussain " Setiap perwakilan yang akan menghadiri persidangan itu perlu bersikap rasional terhadap isu yang berhubung dengan soal kepentingan rakyat. Menurutnya, sekiranya parti itu tidak gagal mencapai hasrat rakyat negara ini, dikhuatiri UMNO akan terus rapuh dan tidak lagi menjadi wadah perjuangan yang diyakini rakyat khususnya jenerasi muda. Cabaran yang wajar ditangani kepimpinan UMNO perlu membawa masej yang jelas iaitu menjaga kepentingan dan kebajikan rakyat keseluruhannya terutama melayu"

Saya ingin memetik sedikat ungkapan Ketua UMNO Bahagian Paya Besar dalam Sinar Harian yang sama bertarikh 29hb. januari 2009 berbunyi " Ahli UMNO perlu bersatu dan berani, untuk mengutarakan hasrat orang melayu terutama dalam zaman kebangkitan " Malaysia Malaysian yang berbentuk global serta berlaku dimana-mana sahaja. untuk menjadi bangsa melayu tidak terpinggir dengan semangat demikian, kepimpinan UMNO perlu perjelaskan mengenai hala tuju parti selepas Perhimpunan Agong akan datang.

Tiga pandangan tentang kedudukan UMNO masa kini, dari rumusan yang dipetik kesemua pemimpin UMNO diatas tahu akan kepincangan dalam UMNO dan perlukan perubahan, tetapi sayangnya pemimpin UMNO masih berfikiran lama. UMNO tu siapa, dah berapa lama memerintah Negara kita, adakah seorang ketua Bahagian baru sedar bahawa orang melayu terpinggir dalam pemerintahan UMNO sebelum ini. Apa-apa pun saya ingin serahkan kepada anda untuk menilai 3 jenerasi UMNO yang memberi pendapat. Veteran UMNO, pertengahan dan jenerasi baru dalam UMNO. Apa-apa pun kita tunggu ADUN Perak berhijrah.

1 ulasan:

  1. Salam bro,

    Selamat Maju Jaya hidup di negeri orang. Terima kasih kerana sudi datang menziarah blog saya. Blog yang kadang-kadang sejuk dan kadang-kadang panas.

    BalasPadam