MULAKAN DENGAN

MULAKAN DENGAN

klik disini

Translate

Google Translate
Arabic Korean Japanese Chinese Simplified Russian Portuguese English French German Spain Italian Dutch

INGIN MEMANCING DI LAUT CINA SELATAN

Rabu, 15 Julai 2009

DAH LAYAN SATU KENA LAYAN DUA DUA BARU ADIL NAMANYA




JIKA penyanyi Akhil Hayy bijak menepis dakwaan 'orang ketiga' sebagai punca penceraiannya, bekas isteri 'ustaz rock', Maizawati pula menyerahkan kepada orang ramai untuk menentukannya. Semalam, penyanyi nasyid dan pendakwah bebas, Akhil Hayy sah menceraikan isterinya, Maizawati Zainal dengan talak satu di Mahkamah Rendah Syariah di sini, pukul 11.55 pagi tadi. Akhil, 40, menceraikan Maizawati,33 dalam nada tenang selepas bersalaman memohon maaf.

"Bahawa saya, Akhil dengan ini menceraikan isteri saya, Maizawati Zainal dengan talak satu," kata Akhil di hadapan Hakim Syarie Mohd Ridhuan Yusof. Kemelut rumahtangga Akhil-Maizawati pernah menjadi perbualan hangat apabila Maizawati setuju membuat pendedahan keretakan rumahtangganya di dalam program 'Nasi Lemak Kopi O' dan Wanita Hari Ini (WHI) di TV3.

Dalam kedua-dua program itu, Maizawati mengaku suaminya memang mempunyai hubungan dengan penyanyi Waheeda. "Terserah kepada masyarakat kerana mereka lebih pandai menilai."Biar ia menjadi rahsia. Saya tak nak bangkit benda lepas. Kita cuba jalan terus, yang lepas kita lepaskan," ulas Maiza dalam nada tenang. Wajah Maiza yang diselindung oleh kaca mata hitam itu tidak mampu menyembunyikan gelodak perasaannya ketika itu.

"Saya rasa semuanya berjalan dengan lancar, alhamdulillah..semoga kami dapat hidup seperti biasa. "Setakat ini saya berpuas hati dengan keputusan mahkamah dan semuanya selesai dengan cara baik," katanya. Kisah rumah tangga Maiza dan Akhil mula menjadi kontroversi apabila Maiza tampil memberikan kenyataan sekitar Mei lalu.

Bagaimanapun, dia tidak merasakan tindakannya muncul di kaca TV membongkarkan tentang sebabnya meminta kebenaran cerai dari suaminya bukanlah satu kesilapan.

"Saya tak kata salah langkah cuma terangkan itu (sebab cerai) saja dan tak lebih dari itu. Lepas ni jangan gembar-gemburkan lagi," jelasnya yang diwakili oleh peguam syarie Zulkifli Che Yong. Menyentuh tentang perancangannya selepas ini, Maiza berharap semoga dia mendapat kehidupan yang baru dengan perancangan sendiri.

"Moga orang ramai memberikan sokongan kepada saya," luahnya yang bercerai buat kali kedua.Selepas mendirikan rumah tangga lebih 14 tahun dengan Akhil, mereka dikurniakan empat orang anak yang berumur antara 13 hingga 2 tahun.

Sementara itu, dia dikurniakan dua orang anak dengan perkahwinan pertamanya.

petikan mystaronline





SAMBIL-SAMBIL LAYAN BERITA TENGOK DULU DUIT RM50 YANG BARU NANTI INGAT DUIT LAIN PULA. INI DUIT TULIN MALAYSIA BUKAN DUIT HANTU POCONG







1 ulasan: