MULAKAN DENGAN

MULAKAN DENGAN

klik disini

Translate

Google Translate
Arabic Korean Japanese Chinese Simplified Russian Portuguese English French German Spain Italian Dutch

INGIN MEMANCING DI LAUT CINA SELATAN

Jumaat, 9 April 2010

DATUK ZAID IBRAHIM CALUN PKR HULU SELANGOR?


PETALING JAYA: Ahli Biro Politik Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Zaid Ibrahim yang disebut-sebut sebagai calon mewakili Pakatan Rakyat (PR) pada pilihan raya kecil Hulu Selangor 25 April ini belum membuat keputusan untuk menerima tawaran atau tidak jika dicalonkan.

Beliau menegaskan perlu memikirkan semasak-masaknya sebelum membuat keputusan jika namanya dicalonkan.

"Tengok dulu, saya fikir dulu," katanya kepada mStar Online di sini hari ini.

Menurut Zaid, beliau tidak tahu mengenai namanya disenarai pendek oleh PKR untuk dicalonkan bertanding pada pilihan raya kecil itu nanti.

"Tidak, saya tidak dicalonkan. Malah saya tidak tahu mengenai perkara ini," katanya.

Zaid yang juga bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri dilihat pemerhati politik sebagai calon yang paling sesuai untuk mewakili kawasan tersebut kerana pemilihannya dilihat akan menyelesaikan 'banyak masalah' dalam PKR.

Namun Zaid yang mempunyai begitu ramai rakan dari kalangan peguam dan juga usahawan Cina mungkin menjadi satu aset kepada PR untuk meraih sokongan pengundi Cina yang berjumlah 16,900 orang atau mewakili 26.3% daripada keseluruhan pengundi yang berjumlah 64,500 orang.

Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Tan Sri Abdul Aziz Mohd. Yusof hari ini mengumumkan tarikh penamaan calon bagi pilihan raya kecil Parlimen Hulu Selangor (P.094) ialah pada 17 April manakala hari pengundian ialah pada 25 April ini.

Pilihan raya kecil itu diadakan berikutan kematian penyandang kerusi kawasan itu, Datuk Dr. Zainal Abidin Ahmad dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) pada 25 Mac lalu akibat barah otak.

Pada pilihan raya umum lalu, Allahyarham, yang juga bekas Timbalan Menteri Besar Selangor, menewaskan calon Barisan Nasional (BN) Datuk G. Palanivel dengan majoriti tipis 198 undi.

Allahyarham menyertai PKR pada 2005, memperoleh 23,177 undi, manakala Palanivel yang juga Timbalan Presiden MIC, mendapat 22,979 undi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan